30 juli 2014 | versie 1.0
Privacy verklaring
Jouw privacy is heel belangrijk en dit nemen wij ook heel serieus. Wij verwerken jouw persoonsgegevens uitsluiten in overeenstemming met de geldende wetgeving in Nederland. In deze privacyverklaring wordt beschreven welke persoonsgegevens verzameld worden, hoe ze verwerkt worden en met welk doel. Ook welke rechten je hebt met betrekking to jouw persoonsgegevens
1. Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Op 25 mei 2018 is de wet Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) in werking getreden. Mirjam van Geenen B.V. dient deze AVG na te leven. De Autoriteit Persoonsgegevens ziet toe op de naleving van de AVG.
Je kunt bij deze autoriteit Persoonsgegevens terecht voor informatie en wanneer je klachten hebt ten aanzien van de inbreuk op jouw privacy.
www.autoriteitpersoonsgegevens.nl
2. Wie gebruikt mijn gegevens?
Mirjam van Geenen B.V. is verantwoordelijk voor de websites www.vitalemedewerkers.nl en www.hypnotherapielelystad.nl en daarmee ook verantwoordelijk voor het gebruik van jouw persoonsgegevens zoals beschreven in deze privacyverklaring.
De bedrijfsgegeven zijn
Mirjam van Geenen B.V.
Praktijk voor Coaching, Therapie en Training
Oostrandpark 68
8212AR Lelystad
KVK 87219905
3. Van wie gebruiken wij gegevens
Wij verwerken de persoonsgegeven van iedereen die contact met ons heeft gehad en/of de website heeft bezocht. Dit zijn onder andere bezoekers, particulieren klanten, zakelijke klanten , behandelaars en contactpersonen van onze partners.
4. Hoe komen wij aan jouw gegevens?
Wij krijgen deze gegevens rechtsreeks van jou zodra jij:
- Onze website bezoekt.
- Gegevens invult op de website.
- Contact opneemt via telefoon, email of op een andere manier.
- Ingevuld in bv (intake )formulieren.
- Persoonlijk overgedragen tijdens sessies.
5. Welke gegevens gebruiken wij van jou?
Wij maken gebruik van de volgende gegevens;
- Naam
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- Geboortedatum
- Geslacht
- Resultaten van het programma/trajecten/sessies
6. Waarvoor gebruiken wij jouw gegevens?
Wij gebruiken jouw gegevens voor het doel waarvoor wij we de gegevens mogen gebruiken;
- Wij hebben jouw toestemming gekregen om jouw persoonsgegevens te gebruiken
- Wij gebruiken jouw gegevens omdat wij jou de beste service willen geven waarvoor deze informatie noodzakelijk is.
7. Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
Wij bewaren jouw gegevens zolang als dat nodig is voor het doel waarvoor wij ze gebruiken, en zolang als dat de wet voorschrijft.
De wet schrijft bv voor dat zolang je bij ons klant bent de wettelijke bewaartermijn zever jaar is. Daarna bewaren wij je gegevens alleen voor statistische doeleinden en om eventuele klachten of juridische zaken af te handelen. Mocht je meer informatie willen over de bewaartermijnen, neem dat gerust contact met ons op.
8. Met wie delen wij jouw gegevens?
Je persoonsgegevens worden alleen door ons gebruikt en sommige gegevens zijn nodig voor onze voor het doel waarvoor het nodig is (zoals onder andere plug en pay voor betalingen, zoom voor online meetings).
Wij zullen gegevens nooit verstrekken/verkopen aan andere.
9. Waar slaan wij jouw gegevens op?
Wij verwerken jouw gegevens binnen de Europese Economische Ruimte (EER). Dit houdt in dat wij ook jouw gegevens binnen de EER opslaan.
10. Hoe veilig zijn jouw gegevens bij ons?
Onze systemen en verschillende communicatie middelen zijn beveiligd om ervoor te zorgen dat jouw gegevens niet in de handen van andere terecht komen. Wij doen er alles aan om jouw gegevens veilig te houden. Wanneer er een datalek zou zijn wij verplicht dit te melden.
11. Wat mag je van ons verwachten?
Ook jij hebt rechten omdat wij van jouw persoonsgegevens gebruikmaken. Je hebt recht op;
- Recht op informatie
Wij moeten op een begrijpelijke manier uitleggen wat wij met jouw gegevens doen en welke rechten jij hebt. - Recht op inzage
Je mag ons altijd vragen om de gegevens in te zien die wij van jou hebben verzameld. - Recht op correctie
Wanneer gegevens onjuist zijn en/of onvolledig mag je ons altijd vragen deze te corrigeren. - Recht op bezwaar maken
Wanneer je het niet eens bent op de manier waarop bij jouw gegevens verzamelen en/of gebruiken. Dit geldt ook voor de direct marketing. Zo kun je je altijd uitschrijven wanneer je bv mails niet meer wil ontvangen. Dit geldt ook voor gepersonaliseerde aanbevelingen op onze website.
- Recht op dataportabiliteit
Wanneer je toestemming hebt gegeven voor het gebruik van je gegevens mag je ons altijd vragen voor een digitale uitdraai van jouw gegevens. - Recht op beperking
Je mag ons vragen het gebruik van jouw gegevens te beperken. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat wij je gegevens mogen bewaren maar niet mogen gebruiken. - Recht om vergeten te worden
Je mag ons vragen alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Alle gegevens die dan naar jou herleidbaar zijn worden verwijderd. Sommige gegevens kunnen niet verwijderd worden omdat dat in strijd is met de geldende wet en regelgeving. Als voorbeeld geldt voor de belastingdienst dat gegevens 7 jaar bewaard moeten blijven. - Recht om een klacht in te dienen
Mocht je een klacht hebben, willen wij dat graag oplossen. Neem daarvoor contact met ons op. Ook kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Uiteraard hopen wij er samen uit te komen en tot een passende oplossing te komen.
- Hoe dien ik een aanvraag of klacht in
Stuur je aanvraag of klacht naar [email protected] of [email protected] . Wij verwerken jouw klacht binnen 30 dagen en wanneer er door complexiteit meer tijd nodig is zullen wij contact met je opnemen. Om er zeker van te zijn dat je de juiste persoon bent van de persoonsgegevens kunnen wij vragen je te identificeren.
12. Welke regels gelden voor deze privacyverklaring?
Onze privacyverklaring moet voldoen aan de AVG . Daarnaast volgen wij de algemene regels die volgens de Nederlandse wetgeving gelden en van toepassing zijn op onze privacyverklaring.
13. Welke cookies gebruiken wij?
Je kunt zelf aangeven welke gegevens wij van jou mogen gebruiken. Op de website maken wij gebruik van cookies. Je kunt de cookies uitzetten via je browser. Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die je computer, tablet of mobiele telefoon ontvangt als je een website bezoekt. Cookies maken het bezoek aan onze website gebruiksvriendelijker.
Wij gebruiken cookies om anoniem bij te houden hoeveel bezoekers de site krijgt, welke pagina’s bezocht worden en welke informatie aanvragen worden gedaan. Cookies kunnen het gebruik en bezoek van de optimaliseren en om jou in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn.
Wij gebruiken cookies zoals training-, sessie- en login cookies voor het bijhouden van training-, sessies- en inlog informatie.
Wil je liever geen gebruik maken van cookies, dan kun je deze op elk gewenst moment uitzetten of verwijderen via jouw browser. Instructies voor het aanpassen van de instellingen van de browser vind je onder 'Help' in de toolbar van de meeste browsers.
14. Wat doen wij met informatie van minderjarige?
Wanneer je jonger bent dan 18 jaar, gaan wij er vanuit dat je toestemming hebt van een ouder of voogd om de website te bezoeken. Wanneer je als minderjarige een training en/of sessies wilt volgen heb je toestemming van ouders/voogd nodig.
15. Heb je een vraag over deze privacyverklaring?
Mocht je een vraag hebben naar aanleiding van deze privacyverklaring, neem dan contact op door een mail te sturen naar [email protected] of [email protected]
Wij staan je graag te woord.